Parhaat vinkit pepputreeniin

Noniin! Niin kuin otsikostakin voi päätellä, niin tänään olis tosiaan jaossa mun omia lempparivinkkejä tehokkaaseen pakaratreeniin. Eiköhän siis mennä asiaan sen pidemmittä puheitta!

Aktivointi – Tää on ehdottomasti tärkein asia pakaratreenissä. Helposti treeni menee ihan reisille (kirjaimellisesti) jos pakaraa ei aktivoi kunnolla

Monipuolisuus – Pakarahan koostuu kolmesta lihaksesta, joten erilaista ärsykettä on tarjottava. Itse yhdistelen pakaratreeneissä paljon sekä eristäviä liikkeitä (mm. pakarapotkut) että kokonaisvaltaisempia (mm. kyykyt)

Kuminauha – Suosittelen lämpimästi! Pakaraan saa ihan erilailla tuntuman, kun ottaa apuvälineeksi kumpparin, niin lantionnostoon kuin kyykkyihinkin. Polte satavarmasti taattu.

Vaihteleva toistomäärä – Ärsykettä sekä monipuolisuutta omiin treeneihini tuon myös vaihtelemalla toistomääriä melko radikaalisti.

Sopiva paino – Yksi virhe on tehdä pakaratreeni liian isoilla painoilla, tällöin käy usein niin, ettei työskentelevä lihas olekaan enää se pakara. Keskity tuntumaan ja siihen, että koko liikkeen ajan tuntuma ja paine on siellä missä pitääkin. Toisaalta liian pienetkään painot eivät turhan paljoa auta jos tavoitteena on kasvattaa sitä pyrstöä, valitse siis sopivan raskaat painot.

Erikoistekniikat – Staattiset pidot, supersarjat, puolitoista toistoa – you name it! Edelleen, se ärsyke on avainsana. ;D

Kyykkyhypyt – Treenin loppuun tykkään tehdä erilaisia kyykkyhyppyjä, joilla puristan vielä viimeiset mehut irti. Kyykkyhyppyvariaatioitahan on miljoona, joten valinnanvaraa on paljon, jos perus kyykkyhypyt eivät innosta.

 

Nämä vinkit ovat siis sellaisia, jotka mä itse olen todennut kehityksen kannalta parhaiksi ja toimivimmiksi omissa pakaratreeneissäni. Suosittelen kokeilemaan ja etsimään ne, mitkä sulle sopivat parhaiten ja joilla saat itse parhaan tuntuman.

Mahtavia treenihetkiä!

-J

Ilmianna asiaton kirjoitus

Jätä kommentti kirjoitukseen

You must be logged in to post a comment.